Redecilla del Camino naar Villafranca Montes de Oca

10 april 2018 - Villafranca Montes de Oca, Spanje

Dinsdag 10 april, vandaag slapen we uit en gaat onze wekker om 7.30. Snelle koffie en vertrekken maar......in de regen uiteraard. Het is erg mistig dus de omgeving is niet te zien. We lopen stevig door 12 kilometer tot Belorado en wijken daar even van de route af om in een klein cafeetje een broodje en koffie te drinken.

Vandaag noemen we onze mede caminogangers “poncho’s” voor de afwisseling. Volg de poncho’s....☔️☔️☔️☔️ De ene na de andere poncho scheurt of waait weg....sommige gebruiken vuilniszakken over hun rugzak die eraf waaien en wij rapen ze op en roepen om ze vervolgens te helpen de gescheurde vuilniszak weer aan de rugtas te binden (bij sommigen wel drie keer waarbij ook wij het uiteraard maar opgeven🤣😂)

Mijn zus beloofd iedere keer dat we een dorpje tegenkomen waar we kunnen rusten, we hebben geen water bij en ik heb dorst! Helaas is er het een na het andere dorp niets open en geen supermarkt te vinden die open is. De koude wind snijdt en de regen maakt het nog kouder.....Jacob is vandaag niet met ons. We hebben flinke wind tegen....😩

Vanaf de laatste stop heb ik last van mijn linkerknieholte, met rekken wordt het erger. Dat maakt het extra inspannend, bij het laatste dorpje weer alles dicht maar de zon breekt even door! Even enthousiast de zonnebril op zetten natuurlijk! 😎 Nog 3,7 kilometer.

De laatste kilometers vallen me zwaar, modder op een pad naast de grote weg met echt hardrijdend verkeer maakt het niet makkelijker. Maar in de verte zien we het dorp gelukkig.😁😄😁

Aangekomen bij onze slaapplaats zijn de twee Australiërs die we eerder al tegen kwamen ook op dit adres. De ene zit zijn rugtas die stuk is te naaien en de andere zijn slecht uitziende voeten te verzorgen. Ik kom erachter dat ze niet bij elkaar horen. Dave is degene met de slechte voeten en heeft de Camino al meerdere malen vanuit allerlei richtingen gelopen. Hij zegt op tijd rust houden is de beste kans om het te redden tot aan het einde. Hij komt net van de fysio af en gaat in Burgos (nog 38 kilometer) pauzeren. Misschien moeten we daar ook pauzeren.

Net onder mijn knieholte zit inmiddels een lekkere bult, mijn zusje is op internet aan het zoeken wat dat kan zijn. Haha beter niet doen! We moeten lachen om alle opties, denk dat alleen de spier daar een beetje overbelast is (zou je denken🤨🤨) Tja dit is dus wat mensen doen en wandelen dan met de grootste angsten naar de dokter. Maar daar heb ik nog geen last van. Maar wel HEB IK NOG STEEDS DORST Grrrrrrr.

Eerst drinken nu!!!!

In het restaurantje ernaast zet een lieve oude Spaanse meneer een kopje café con leche met muchos leche en poco café. Op deze manier krijgen we meestal een koffie zoals wij hem willen. Vanmiddag hadden we twee warme melk met espresso besteld om zo tot een latte te komen. Yammie🤤

Het menu ziet er hier weer niet grandioos uit, tegenover zit een supermarkt en we hebben een keukentje beneden met de andere pelgrims dus ik besluit zelf eten te maken! De supermarkt heeft alleen het broodnodige, dus wordt nog een povere maaltijd. Na het koken komt iedereen gezellig aan tafel zitten. Dave en een Duitse meneer uit Hannover en twee oudere Spaanse mannen. Toch onvoorstelbaar dat we met handen en voeten en een beetje vertalen via Google een heel eind komen. De oudste Spaanse man heeft deze camino al 12 keer gelopen......poeh knap hoor. Dave heeft hem ook al vanuit alle richtingen gelopen, hij is met pensioen en blijft zo lekker op gewicht zei hij. Nou dat is weer eens wat anders dan Sonja Bakkeren!!!!!🤣😂🤣😂🤣😂🤣 er wordt een fles wijn geopend en met zijn alle proosten we op een BUEN CAMINO! Dat wens je iedereen hier onderweg toe voor degenen die dat nog niet weten.

Al met al een warme en gezellige avond! Morgen beloofd het sneeuw en een zware klim😱😱

Bedankt weer voor jullie lieve berichtjes, ik begon dit blog om familie en vrienden op de hoogte te houden zonder de hele dag aan de telefoon te zitten. Was me er niet van bewust dat zoveel mensen mee zouden lezen! Wonderbaarlijk internet!

Slaap lekker lieve mensen en tot morgen!😘

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bernadette kroonen:
    18 april 2018
    Volgende keer ga ik mee😳😳, geen Sonja..... wel bakker🥖🥖🥐🥐🥨🥨