Azofra naar Recedilla del Camino

9 april 2018

Maandag 9 april, Azofra naar Redecilla del Camino 26 kilometer (27 dus!) en vandaag moeten we er echt aan geloven. Aan de nog schemerige hemel een regenboog, haha de zon is niet eens op. Goedemorgen Jacob!!

Of toch niet.......regen, regen, regen.....dat belooft een natte outfit. Bewapend met regenpak en een droog hard stokbrood met smeerkaas gaan we het pad tegemoet. Moet vandaag alle moed bij elkaar rapen en mijn blik op oneindig zetten stampend in de modder en vele waterstromen waar we door moeten. Hoe natter ik wordt hoe kouder.....mijn “goretex” waterdichte schoenen lijken een fabricagefout te bezitten mijn voeten worden namelijk kletsnat. Bedankt Bever!!!!!! Ook Lian’s regenjas lijkt wel een vergiet.....erg handig.

Mijn handen voelen ijskoud en kan mijn stokken niet meer gebruiken....na 15 km flink doorstappen zonder te stoppen komt een medepelgrim (Marco) me voorbij, hij smacht ook naar warme choco in zijn poncho. Iedereen is dus wel eensgezind vandaag haha 😅😅

Aangekomen in Santa Domingo de la Calzada duiken we de eerste beste koffietent in (mijn zus heeft mij inmiddels weer ingehaald) zou nu het liefst de hele dag hier blijven zitten maar we moeten 26 kilometer vandaag!!! Dus hop hop weg met dat zelfmedelijden en......lijden (koffie met cakeje was erg lekker!) 😂🤣😂🤣😅😅😅😅 We bezoeken de kathedraal daar waar een mythe over bestaat en wel deze:

In de veertiende eeuw was een Duits echtpaar met hun 18-jarige zoon op pelgrimstocht naar Santiago de Compostella. Tijdens de overnachting in Santo Domingo probeerde een meisje de zoon te verleiden, maar de jongen ging daar niet op in. Het meisje beschuldigde toen de jongen van diefstal. Hij werd veroordeeld en opgehangen. De bedroefde ouders vervolgden hun weg. Op de terugreis constateerden ze dat hun zoon levend aan de galg hing. Ze gingen naar de rechter, die op dat moment net aan tafel zat. "Die jongen is net zo levend als deze gebraden kip!" zei de rechter. Het vervolg laat zich raden: de kip kwam tot leven en de rechter gaf de jongen aan zijn ouders terug.

In de kathedraal wat we niet goed op de foto kregen zijn dus twee levende hanen in een kooi klinkt erg leuk in de kerk! 🤣😂🤣

Verstand weer op nul en stappen maar door die regen, hoef niets meer te vertellen over de waterstromingen en blubber onderweg toch? Die hadden jullie al begrepen en anders val ik in herhaling. Vandaag dus verder een vrij saai verhaal....sorry!

Hup volgende dorp snel weer even binnen opdrogen. Marco uit Duitsland strand hier ook, hij heeft net als mijn zussie een “lopersknie” en heeft het zwaar. Ik vertel dat een heet bad mij lekker lijkt, dat beaamt hij met veeeeeeeeel overtuiging. O wat lijkt me dat lekker zeg!🛁🛀🏿🛀🏿 Ook het idee van een ezel zien we wel zitten.

De laatste kilometers goed doorgelopen en we hebben het weer gehaald. Wat een dag.....weinig foto’s veel naar beneden gekeken sorry lezers!

We komen aan in ons hostel, deze keer mogen we onze kleding afgeven aan de gastvrouw en krijgen ze weer droog terug, wat een luxe!!! Zij maakt ook eten voor ons wat voor Spaanse begrippen erg lekker is Yammie!!!! Had berehonger, met vol buikje lekker douchen en slapen😴🤗

Dikke knuf voor jullie!😘

1. Marloes:
    10 april 2018
    Brr... 26 km in de regen. Stoer hoor dat jullie er toch op uit gegaan zijn en niet een dagje pauze hebben ingelast. Hopelijk is het weer vandaag wat gezelliger.
  2. Marijke Franken:
    10 april 2018
    Hoi Sylvia. Ik ben ook ingestapt op jouw reisblog. Wat een avontuur ben je aangegaan, maar wel een eindeloze ervaring. Geweldig zoals jij je belevenissen vertelt. Ik zie het voor me. Heel veel succes, geniet en wees trots op jezelf. Bedankt voor de mooie verhalen en foto's. Ik word er blij van. Liefs en een dikke knuffel.
  3. Bernadette kroonen:
    18 april 2018
    Jeetje Sil, super trots op jullie ongelofelijk knap👏👏👏