Ligonde naar Ribadiso

1 mei 2018

Dinsdag 01 mei, vandaag 34,23 kilometer waarvan er 4 afgesnoept zijn. Andere mensen in het huis waar ik verbleef buiten de route worden teruggezet op de route. Het is eigenlijk iets verder dan ik gisteren gestopt ben waardoor ik maar 30 hoef te lopen. Ik wil niet smokkelen maar eerlijk gezegd vind ik vandaag het niet zo erg 😉😉

Het heeft gevroren vannacht en mijn motivatie vandaag is nihil. Slecht geslapen en alles doet pijn, maar vooral mijn heup....haha komt ook iedere dag wat bij hè? Zeur zeur klaag klaag 😂🤣.  Komt door de lange dagen denk ik toch. Het eerste stuk is nog redelijk rustig, maar als ik in Palas del Rei aankom is het afgelopen met de rust. Tussen de toeristen geen pelgrim meer te vinden, vandaag geen aanwijzingen op de route in het zand dus Grizzly loopt achter mij denk ik en Pia loopt ruim 5 kilometer voor. Ze zegt me de route complementare paaltjes te volgen en dat doe ik ook.....ben haar erg dankbaar want daardoor zijn alle toeristen geëlimineerd en loop ik heerlijk alleen tussen de eucalyptusbomen en de heerlijke geur die daar hangt. Maar voor korte duur helaas, het zijn maar kleine omweggetjes. Ook de cafés zijn er nu in grote getalen en daar zijn ze zeker niet altijd vriendelijk meer. Begrijpelijk.

Het eerste café waar ik vanochtend was gaf ik aan de eigenaar aan dat het zooooo druk was. Hij zei ja, allemaal toeristen er zijn hier geen pelgrims meer maar trek je er niets van aan je bent er bijna! Hoe wist hij toch dat ik geen toerist was? Waarschijnlijk aan mijn vreselijke niet geföhnde kapsel en gestrompel haha😂🤣😂

Pia is al op bestemming, vandaag delen we een kamer. Alles is volgeboekt hier, de laatste 100 kilometer van de Camino zijn erg populair en dus erg druk. Heb dus ook mijn verblijf de komende nachten al geboekt. Je wil niet aankomen en erachter komen dat er geen plaats is, dat is niet zo grappig na zoveel lopen!!!!🤨🤨

Voor mij lopen vier jongeren die het geluid van apen imiteren......gekker moet het toch echt niet worden. Vandaag toch redelijk wat dalen en klimmen en ik ben erg blij dat ik arriveer in Ribadiso, een prachtig dorp met een Romaanse brug en heeeeel veel toeristen. Het lijkt wel een Zoo, overal jongeren die vooral lawaai lijken te maken.

Pia gaat even haar Yoga doen zodat ik even rustig kan douchen. Daarna gaan we wat eten en kruipen in bed. Morgen de laatste lange dag!!!

Slaap lekker lieve mensen en erg bedankt voor jullie lieve berichtjes!😘😘

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Malou:
    1 mei 2018
    Je bent er bijna, trots op je!❤️
  2. Carina:
    2 mei 2018
    Geniet nog even van je mooie reis en je prachtige doel😘
  3. Marloes:
    2 mei 2018
    Geniet van de laatste wandelingen.