Ribadiso naar Lavacolla

3 mei 2018

Woensdag 02 mei, vandaag 30.88 kilometer 692 meter dalen en 678 meter klimmen. Vannacht erg koud gehad en de verwarming deed het niet. Er gelden hier ook andere regels blijkbaar want er is tot erg laat herrie geweest. Normaal is het om 22 uur licht en geluid uit. Maar goed begrijpelijk dat de jongeren die er nu erg veel zijn wat beweging willen. Het is bewolkt en vandaag belooft weer regen.

Pia start wat later dan ik en gaat waarschijnlijk de 30 kilometer niet redden. Wel moet ze morgenavond al op haar vlucht naar Helsinki dus dat wordt nog haasten. Om 12.00 uur is de pelgrimsmis met zegening. Had met Grizzly afgesproken min of meer om voor zonsopgang in Santiago te zijn.

Als ik de eerste “stad” doorloop ontmoet ik Albert uit Duitsland. Hij loopt niet echt soepel, maar al kletsend komen we de eerste kilometers weer door. Dit stuk zijn er geen drinkgelegenheden, maar mijn buik schreeuwt honger! Tja en dan is “had ik net maar” te laat. Als de eerste kilometers erop zitten staat er bij een herberg een pot koffie en wat zakjes met noten buiten tegen donatie. Ik stop wat in de pot en eet een zak meteen leeg haha. Koffie is echt niet weg te krijgen 😣 en Albert deelt wat koekjes met mij. Al snel lopen we weer verder. Na weer een aantal kilometer kunnen we stoppen om wat te eten. We zitten bij wat Spaanse jeugd en één van hen kan goed Engels en kletst met mij. Even later als we weer lopen loopt hij met een dikke joint voor mij, tja.....🤪

Albert kan niet zo goed mijn pas bijhouden en wat later zeg ik dat we elkaar weer zien bij de volgende stop om hem te verlossen. Alleen mijn benen blijven vandaag maar lopen en ik ga lekker iedereen voorbij. Albert zie ik dus ook niet meer. Ben nog even kort gestopt voor een toiletbezoek en een koffie, als ik weer verder wil protesteert mijn heup. Kom op nog 6 kilometer en er volgen nog wat flinke klimmen en dalen voordat ik mijn bestemming bereik. Een slaapkamer in een oud huis met meerdere pelgrims en een gezamenlijke keuken....en ja hoor een baaaaaaaaaaadddddd mijn hart maakt een vreugdesprongetje!!!!!!

Hup snel dat ding vol laten lopen!

Maar weer geen warm water 😞, jeetje wat een teleurstelling! Begrijp echt niet waarom ze een bad hebben in veel huizen hier zonder warm water want daar heb je dus niets aan! Maar goed dan maar een snelle lauwe douche, jammer want het is hier ook weer erg koud en geen verwarming.

Beneden zitten twee oudere mannen en vragen of ik erbij kom zitten. Maar ik heb honger en ga eerst naar de mini supermarkt in het dorp. Mini = ze hebben niets eetbaars. Ik neem een lasagne mee dat leek me het veiligst. Helaas niet te eten dus dan maar de wortels en chocola. We drinken met zijn allen wijn en ik ga vroeg naar bed.

Morgen is het DE dag!! Ticket voor vrijdagochtend heb ik geboekt, morgen nog even Santiago opsnuiven (vooral in de rij gaan staan voor mijn credential!)

Slaap lekker 😘

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marloes:
    3 mei 2018
    Hopelijk heb je vandaag een héél mooie dag. Hier heb je naartoe gelopen en je hebt er zó veel voor moeten doen. Een geweldige prestatie!
  2. Samira:
    3 mei 2018
    Super gedaan, missie volbracht, trots op je❤️