Molinaseca naar Cacabelos

26 april 2018

Donderdag 26 april, vannacht geen oog dicht gedaan van de pijn in mijn teengewrichten. Het blijven toch martelwerktuigjes hoor. Ik twijfel of ik vandaag wel ga lopen. De diclofenac werkt ook niet. 😱

Omdat ik de volgende twee overnachtingen al heb gereserveerd besluit ik het toch maar een kans te geven. Dus vol goede moed op naar Ponferrada. Als het niet gaat kan ik daar alsnog een taxi nemen, dat is namelijk een grote stad. Na 10 minuten lopen lijkt het toch redelijk oké te zijn. Aangekomen in Ponferrada als eerste het mooie kasteel. Naast het kasteel zit een bakker waar ik besluit mijn ontbijt te nemen. Een Duits stel wat ik af en aan tegenkom komt bij mij zitten en samen ontbijten we. Daarna bezoek ik het kasteel  met wederom een andere dame uit Duitsland waar ik de naam ook niet meer van weet. Jeetje je komt hier ook zoveel mensen tegen. 😁😄😁

Moet nu toch echt weer op de route komen anders wordt het wel erg laat vandaag. De verleiding is vandaag groot om te lanterfanten in zo een grote stad 😳🤣.

Net buiten Ponferrada kom ik een man tegen met een rollator en maak een praatje met hem, hij is haast sneller het bergje op dan ik. Hij zwaait me uitbundig gedag en ik moet lachen. Als ik even verderop luid gejoel hoor achter me en me omdraai staat hij druk te gebaren en te roepen....de schat....haha ik loop de verkeerde kant op en hij wil me op de goede weg helpen. Eigenlijk doen alle Spanjaarden dat wel, dat geeft ze credits bij God 😉😉. Maar ik ben hem vooral dankbaar!

Al snel kom ik weer een mooi kerkje tegen wat wederom gesloten is! Wat verder buiten Ponferrada wordt de omgeving weer prachtig en heb ik voor jullie een filmpje gemaakt zodat jullie mee kunnen genieten!😍 De huizen veranderen van natuursteen terug in gekleurde en modernere huizen. Een groot stuk van de weg loop ik met Mary (Canada) en Jean Luc (Frankrijk) mee. Ze hebben maatjes in elkaar gevonden op de Camino, dat gebeurd dus ook! Gezellig!😍

Aangekomen bij mijn verblijfplaats wordt ik ontvangen door een erg gezellige hospitalera. Even weer wasje, douchen etc. Daarna loop ik het dorpje nog even rond en ga op het terrasje zitten en bestel een pizza voor de veiligheid want ik heb echt honger en ook de lunch al overgeslagen. Conny en Yvonne uit NL zitten naast me met een flinke slok op. Denk dat je ze in Santiago kunt horen lachen ze hebben lol en er zit een charmante Spaanse man bij hen. Ik kan niet onder een glaasje wijn uitkomen natuurlijk, maar wil wel op tijd naar bed. Morgenochtend even naar het postkantoor wat van mijn gewicht in de rugzak naar huis sturen. Het postkantoor is pas om 08.30 open dus ik mag uitslapen! (En ‘s middags laat aankomen dus) Morgen wordt een stevige klim zeggen ze hier.....

O ja, voor het eten heb ik in de kerk van Cacabelos weer wat digitale kaarsjes gevonden. € 0,10 per stuk en er waren er al 4 aan toen ik kwam.  Heb er 1 euro in gestopt......de kerk kan niet zo goed rekenen denk ik! Maar hoop in ieder geval dat ze jullie dag ook goedmaken!😘

Tot morgen en slaap lekker!😘

Bedankt weer voor jullie lieve berichtjes!!!!😍

1. Marloes:
    27 april 2018
    Wat vervelend dat je zo'n last blijft houden van je voeten. Wel weer een prachtige omgeving. Dank je wel voor het even meelopen :)
  2. Bert en Anny:
    27 april 2018
    Geweldig dat je het zo goed volhoudt
    de dagen beginnen nu af te tellen.
    Groetjes Bert
  3. Bernadette kroonen:
    5 mei 2018
    Mooie foto van jezelf pop😘