Burgos naar Hornillos del Camino

14 april 2018 - Hornillos del Camino, Spanje

Zaterdag 14 april, vandaag weer lekker lopen!!! 20 kilometer vandaag. We zijn redelijk snel Burgos uit en komen nog een prachtig pelgrimskapelletje tegen waar ik een kaarsje aansteek voor een vriendinnetje die het even zwaar heeft. Omdat we een flink eindje moeten zonder toilet stoppen we nog snel bij het laatste barretje wat ontzettend mooi is van binnen!

Het landschap veranderd van stedelijk naar landelijk, niet saai maar juist heerlijke rust als we Burgos weer uit zijn. De vogeltjes fluiten vrolijk en verder horen we alleen maar stilte, fijn daar waren we weer aan toe. Onderweg face-time ik nog even gezellig met mijn jongste dochter, ik zie vooral het plafond maar ze kletst lekker op de achtergrond.😍

Bij het volgende dorpje nemen we weer een langere rust, vandaag begonnen met pijnlijke tenen en dat schijnt niet beter te worden. Het zonnetje schijnt heerlijk dus onze dag kan niet stuk, easy peasy 20 kilometer vandaag. Na het verorberen van onze verse jus lopen we de laatste 10 kilometer. Vandaag niet veel hoogteverschil, in principe maar 1 heuvel waar we overheen moeten. Bovenop de heuvel lijkt de weg te stoppen en over te gaan in ver landschap en bergen. Hopelijk zie je dat op de foto maar in het echt is het nog veeeeeel mooier 😍

Als iedereen dit aanziet voor saai (Meseta) nou die mag van mij prima 8 dagen duren hoor. 👼🏻

Aangekomen bij onze albergue installeren we ons stapelbed zodat we straks niet te veel hoeven te zoeken, dat doet iedereen eigenlijk. We slapen met 16 op 1 kamer, verder is de hele 200 kilometer Meseta haast volgeboekt door mensen die hun reis van tevoren plannen. Hier wijken ze dus af van de regel dat ze niet zo ver van tevoren reserveren wat het voor echte pelgrims onmogelijk maakt om een slaapplaats te vinden. Veel mensen lopen de camino in meerdere keren, wat in mijn ogen de caminobeleving ook minder intens maakt. Misschien dan ook jammer dat deze route steeds populairder wordt waardoor het echte pelgrim zijn onmogelijk wordt gemaakt door “toeristen” (zo noemen ze dat hier 😂🤣).

We hebben ons aangemeld voor het gezamenlijke pelgrimsmenu vanavond. Er is hier op de camino een bepaald saamhorigheidsgevoel wat je in het gewone leven niet meemaakt.  Maakt niet uit of je lelijk of knap bent, slim of niet, populair of niet.....iedereen telt mee ook de achterblijvers! Het gaat om de beleving, niet om het gewin. Bijzonder....

De avondmaaltijd aan een lange tafel met ongeveer 25 mensen smaakt lekker en is gezellig. Er wordt wijn gedronken en paella gegeten, als toetje een citroenpuddinkje. Een vrouw uit Florida met een viervoudige knieoperatie heeft een apparaatje op haar buik om pijn te verminderen (soort elektrocuteer ding), smakelijk mens van 50 die eruit ziet als 30 met haar volle getinte toet. Morgen gaat ze 20 km doen zegt ze....ik zeg nee joh 30 moet je je apparaatje harder laten werken dan voel je niets!!! 🤣😂🤣😂🤣

Daarna gaan we naar de slaapzaal om nog even wat te lezen (blogje te schrijven) en te slapen. Morgen 30 kilometer, bij het uittrekken van mijn sokken zie ik dat mijn tenen redelijk gezwollen zijn net als de rest van mijn voeten. Hoop dat het morgenochtend weer weg is🤕

Het was weer een geweldige dag! Slaap lekker lieve mensen!😘

1. Marloes:
    15 april 2018
    Het ziet er op je foto's inderdaad niet "saai" uit. Daar wil ik ook wel een wandelingetje doen. Van 5 km ofzo :)
    Wat vervelend dat je nog steeds last hebt van je voeten.