Astorga naar Rabanal del Camino

24 april 2018 - Rabanal Del Camino, Spanje

Dinsdag 24 april, vandaag maar 20 kilometer. Heb de wekker af laten gaan en uitgedrukt, haha geen zin om eruit te komen dus. De blaren die ik gisteren heb opengeprikt zijn weer gevuld met vocht. De grootste prik ik weer even open zodat ik weer in mijn schoenen kan. Omdat ik al zo laat ben sla ik het ontbijt over en vertrek om 8.15 naar mijn volgende doel.

Jammer dat ik hier het Gaudí paleis niet heb kunnen zien omdat het gesloten was. Ik zwaai de kathedraal gedag en loop het stadje weer uit. Eerst kom ik een supermodern kerkje tegen en net buiten het stadje staat een pelgrimskapelletje en daar haal ik een stempel, en uiteraard weer digitale kaarsjes! Heb er 2 euro in gedaan want had niet kleiner dus vandaag 10 kaarsjes voor jullie 😇 nou jullie moeten de dag van je leven hebben 🤣😂🤣😂🤣

De legende van de bron die hier in dit kapelletje staat (zoals je op de foto kunt zien). Voor de niet Engelstaligen zal ik het vertalen:

Een legende vertelt ons dat in deze bron een klein jongetje is gevallen.

De moeder in haar wanhoop roept “Jezus Christus red hem!”.

En de kleine jongen komt terug in zijn moeders armen, gezond en gered.

Jij die in dit leven loopt met het water van deze bron, sla een kruis en mag Jezus bij je zijn en je beschermen tegen gevaar. En dat je na al je opofferingen gelukkig mag arriveren op je bestemming.

Nou dat wordt een goede dag! Op naar het volgende dorp, even bijtanken schattig dorp en lopen maar! Hup volgende dorp even ijsje gehaald en lopen maar. Nog een dorp, even drinken en lopen maar weer. Haha nou eigenlijk is dat dus een goede weergave weer van deze dag. Het grote verschil, zoals je misschien kunt zien op de foto’s, is dat er erg veel mensen lopen nu. Dacht dat dat vooral de laatste 100 kilometer waren maar blijkbaar zijn er vanaf Léon toch veel mensen weer gestart. Veel blaren, kreunen, strompelen, haha dat komt mij bekend voor! Veel jongeren ook en die hebben alleen last van de warmte en lamlendigheid (duidelijk te zien overigens 😂🤣). Een paar frisse nieuwe Nederlanders en uiteraard onze Jan en To die ik bij elke stop weer tegenkom. Gezellig! To voelt zich niet zo lekker dus geef haar een buisje van mijn wondermiddel dat ik van de fysio heb gehad. Twee uur later kom ik ze weer tegen, maar helaas helpt het haar niet 😞.

Aangekomen bij mijn verblijf rammel ik van de honger en werk een heel bord met spaghetti en rode saus naar binnen en doe alsof er heeeeeel veel lekkere groentes in zitten. Haha yammie! Ze zijn hier erg vriendelijk dus het is helemaal goed. Aangekomen op mijn kamer hetzelfde riedeltje, douchen, wasje doen etc.

Mijn buurvrouw weet denk ik niet hoe de douche werkt en trekt naar horen de complete installatie eraf en schrikt ervan aan haar reactie te horen. Tja jammer dat ik het niet kan laten horen maar was best grappig 😂🤣😂🤣.

Mijn internet was bijna op en WiFi werkt hier niet echt grandioos, maar dochterlief heeft wat extra MB’s geregeld dus vanaf nu kan ik weer genoeg foto’s erop zetten voor jullie! Mochten er nog speciale verzoeken zijn dan hoor ik dat graag, jullie lopen in gedachten tenslotte ook mee! 😆😆😆

Zoooooo op tijd naar bed! Slaap lekker!😘😘

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marijke Franken:
    24 april 2018
    Hoi lieve Sylvia. Geweldig dat je doorgegaan bent na de moeilijke zondag en fijn dat je weer zoveel mooie momenten beleeft. Ik geniet ervan. Sterkte met je arme voetjes. Knuffel van mij.
  2. Marloes:
    25 april 2018
    Ik bewonder je doorzettingsvermogen en ben blij dat het lopen nu weer wat makkelijker gaat. Ik loop inderdaad in gedachten met je mee. Dat is minder vermoeiend en geeft minder blaren dan jouw werkelijkheid :)