Rustdag Burgos

13 april 2018 - Burgos, Spanje

Vrijdag 13 april, vandaag dus een rustdag. Eerst naar de wasserette, naar de apotheek, naar de fysiotherapeut. Koffie en nog een keer koffie, regen en nog meer regen. Wordt dus een saai verslagje vandaag! Als lunch hadden we een “veilige Chinees” gezocht, maar deze serveerde nog bevroren loempia’s en tussen het vet was geen vlees te vinden. Missie dus weer niet geslaagd 😉

Van de week hadden we het met Dave uit Australië over het “waarom” en wat de camino met de mensen doet. Zijn antwoord was, de eerste 250 kilometer zijn om het verleden te voelen (de zwaardere etappes) de volgende 250 kilometer om alles te overdenken (de saaie Meseta) en de laatste 250 om opnieuw te beginnen (terug in de hoge bergen). Het is 800 kilometer dusssss.....mijn psyche heeft nog wat kilometertjes te gaan.

Wat mij uiteraard momenteel erg belemmert is het gemis van mijn kinderen. Je gaat dat in de raarste dingen merken. In Viana zag ik een schattig klein jongetje voetballen, dan valt even dat “hakmes” ...hij deed me denken aan mijn zoontje. Dan besef je hoe erg je ze mist. Mijn oudste dochter daar kan ik lekker mee kletsen waardoor ze een stuk dichterbij voelt 😍, mijn jongste dochter heeft niet altijd zin om te face-timen. Vanmiddag gelukkig wel, ze zei “ik mis jou” oei dat komt ook wel aan hoor uit zo een lief klein onschuldig snoetje. Om mijn gevoel een beetje een plaats te geven besluit ik iets voor ze te kopen. Wordt uiteindelijk nog een hele onderneming. Maar goed met wat hulp hier en daar is het gelukt om de doos te versturen en daarmee hoop ik ook een beetje van mijn gemis aan knuffeltjes van mijn kindjes 😁😄😁😄😍

We eten nog een stukje pizza en reserveren een stapelbed voor morgen😩

Morgen beginnen we aan de Meseta ofwel de Spaanse hoogvlakte een gebied wat door camino-gangers wordt gevreesd door zijn saaiheid. Vandaar natuurlijk de overdenkingsfase.....tja wat moet je anders doen. Nou we zullen wel zien of wij dat ook vinden! Wij hebben er in ieder geval zin in, waardeloos zo een rustdag! Niets voor ons!!!!! 😉😁😄 (bad was dan weer wel erg lekker!!!!!)

Morgen hoop ik weer een ietsiepietsie spannender verslag! Slaap lekker!😘