Navarrete naar Azofra

8 april 2018 - Azofra, Spanje

Zondag 8 april, vandaag is er weer regen voorspeld. 6.30 op en op dit priveadresje heeft de huisbaas het helemaal begrepen. We krijgen een soort ontbijtbuffet wat erg charmant in een antiek aangeklede ruimte staat waar we plaats mogen nemen. Snel een toast met jam en een klein stukje wortelcake gegeten. We willen vroeg starten om wat regen te kunnen mijden. De eerste 16 kilometer gaan we in 1 ruk lopen aangezien er geen plaatsjes of stopplaatsen zijn dit stuk. Gisteravond nog erg moeten lachen aangezien onze deur iedere keer spontaan open en dicht ging, Jacob is met ons!

Het is ontzettend koud vandaag, daar was ik niet echt op berekend, mijn sjaal zit in mijn vooruitgestuurde rugtas, handig. Na dagen redelijke temperatuur voelt dit niet fijn. Zelfs het lopen warmt niet echt op en ik leen mijn zus haar sjaal. Deze is van onze mams geweest dus geeft een fijn gevoel. Al snel wordt het wat warmer daardoor. Na een paar kilometer lopen we een tijdje samen met Charlotte uit Frankrijk. Ze heeft deze camino al heel wat Engels bij geleerd, zij loopt tot Burgos en gaat dan weer naar huis. Onze Italiaanse vriendin met veel te zware bepakking loopt ook erg gestaag deze etappe. Ze heeft het zwaar. Terwijl worden we gepasseerd door een zingende caminogangster (die heeft er echt zin in vandaag!!). En ze kan het nog goed ook 😉😆.

Na 16 kilometer doorgelopen te hebben komen we in Nájera. Als eerste komen we in een klein klooster waar twee nonnetjes aan het bidden zijn met zang. Zie filmpje! En vooral het geluid aanzetten dan😉😉

Daarna strijken we neer bij een klein Spaans barretje en nemen een koffie met een bocadilla con huevo, queso y jambon. Yammie een broodje ei, kaas en ham haha het Spaans komt gestaag op gang. Nita uit Ierland is er nu ook bij komen zitten, ze heeft de bus naar hier genomen vanuit Logroño omdat ze moe is en pijn heeft. We lachen naar elkaar.....watje😜😜 haha 😂🤣🤣 Nita besteld in het Engels een broodje en krijgt niet wat ze hoopte en moet meer betalen als ons, loont zich toch weer dat Spaans 😉

We gaan weer verder, in Nájera bezoeken we nog een prachtig klooster waar ik een filmpje van heb gemaakt voor jullie. Erg indrukwekkend en misschien wel het mooiste klooster wat ik ooit heb gezien.

Nu nog 6 kilometer naar Azofra, we lopen tussen de mooie rode kleivelden vol druivenranken. Prachtig met op de achtergrond hoge bergen met sneeuw. Het is hier wederom prachtig!

Al snel komen we aan in Azofra, een heel klein dorpje met 1 barretje en ons pension! Even rusten en daarna kijken of we wat kunnen eten! Hongerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr🍟🧀🥩🥓🌭🍕🍗🍖🥪🥙🌮🍝

Spaans café met pelgrims menu, kom maar op ik kan wel een heel paard op in mijn uppie!🐎 Het eten is wederom niet echt heel lekker, maar de ober spant de kroon en is echt superchagrijnig. Wij moeten er smakelijk om lachen....de man heeft waarschijnlijk een saai leven. Het toetje, zie foto heeft hij ook met veel liefde gemaakt.

Zometeen lekker slapen.....tot morgen lieve mensen 😘

1. Bernadette kroonen:
    15 april 2018
    Geweldig Sil! Nu weet ik het zeker. Je moet een boek gaan schrijven sjat, heerlijk om je blog te lezen.