Logroño naar Navarrette

7 april 2018 - Navarrete, Spanje

Zaterdag 7 april 13 kilometer dus wordt appeltje eitje. De 29 kilometer die ook zouden kunnen vandaag gaan we niet doen aangezien gisteren een redelijke uitputting was. We hebben vannacht weer allerlei snurkgeluiden overmeesterd en lekker de hele nacht liggen draaien haha. Zus heeft helemaal niet geslapen, ze kwam te laat op de zaal en alle lichten waren al uit en kon haar oordopjes daardoor niet vinden. En echt, zonder oordopjes kun je hier echt niet slapen hoor! Arme zus 😅 Als eerste heb ik mijn kindjes en mannetje op FaceTime, blijf dat toch erg lastige momenten vinden. Mis ze heel erg😍 zou ze zo graag even willen knuffelen en zien spelen!

Terwijl krijg ik een appje van mijn Braziliaanse vriendin en haar twee vriendinnen dat ze vandaag aankomen in Roncesvalles om ons over 20 dagen in te halen en samen naar Santiago te lopen! Good luck to you girls! 😘

Snel aangekleed en regenkleding aan, vandaag belooft het de hele dag te regenen. We starten met een ontbijt wat verderop in de straat en vervolgen onze route weer. De weg is erg saai vandaag en onze benen voelen erg zwaar, wel hebben we veel lol en halen wat strompelende caminogangers in. Geen leedvermaak hoor maar compassie....mijn oudste zus wilde ons eraan herinneren ook te genieten. Nou bij deze.....dat doen we ook hoor, alleen het is toch echt wel een beproeving en hier draait nu eenmaal momenteel alles om blaren, peesjes, spiertjes, ontstekingen en pijntjes. 🤣😂🤣😂🤣 Dus hoop niet dat jullie denken dat het alleen maar ellende is. Het is prachtig hier!

Vandaag komen we ook heel wat Quasimodo’s tegen met rugzak onder de poncho’s. Wij hebben ons dagrugzakje en buiktas onder de regenkleding wat er op zich ook wel grappig uitziet. De komende week alleen maar dikke regen in het vooruitzicht helaas 😞. Als we het laatste stuk langs de snelweg lopen hebben veel pelgrims kruisjes gemaakt op het hek. Je moet even goed naar de foto kijken om het te zien. Op een grote berg is een metalen stier gemaakt, op de foto kun je niet goed zien hoe imposant hij is helaas.

In de verte zien we Navarrette liggen op een berg, klimmen dus. Maar vandaag is echt appeltje eitje. Ons hostel is nog niet open dus besluiten eerst de kerk te bekijken, wederom veel prots en praal.

Na wat koffie en broodje arriveren we in ons hostel. Deze keer gerund door een Spanjaard privé, duidelijk want het is erg charmant aangekleed met antieke snuisterijen. We hebben een heerlijk bedje en een gedeelde badkamer....wat een luxe mmmmmm.

Vandaag gaan we ook even kijken of het goedgekomen is met het pakket wat mijn mannetje heeft gestuurd. We lopen weer naar het begin van het dorp omdat hij daar bij de eerste albergue zou liggen. We komen Jan en To weer tegen! (Van de scheve rugtas weet je wel) Jan vraagt waar we verblijven, daar willen ze ook wel slapen. Onderweg komen we een Spaanse man tegen die wat vraagt aan ons. Jan zegt dat hij een boef is en onze bagage wil dragen. Maar aangekomen in de eerste albergue blijkt dat deze lieve man op zoek was naar ons om ons te informeren over het pakket. Jan kan dus inderdaad erg goed Spaans 🤣😂🤣

We lopen met het pakket terug naar ons hostel en komen Jan en To weer helemaal verregend tegen, arme zielen geen zin om regenpak aan te trekken. Jan vraagt naar de prijs van ons hostel, To wil al dagen graag lakens en een lekker bedje. Arme To want bij de eerste de beste albergue belt Jan gewoon aan en reserveert een stapelbed zonder lakens!!!! Hij vond het geen vijftien euro meer waard. Arme arme To, misschien mag ze de volgende keer tussen ons in slapen. Heeft Jan het stapelbed helemaal voor zichzelf alleen😆

Terug aangekomen bij het hostel pakken we het pakket uit en mijn mannetje heeft er een paar zakjes lekkere koffie ingestopt! Mmmmmmmmmm lekker!!!! En mijn nieuwe antiblaren teensokken (???) kijken of dat helpt!

Vanavond denk ik vroeg het bedje in! We hebben wat yoghurt en aardbeitjes gehaald om te eten dan hoeven we niet meer de deur uit!

Tot morgen allemaal!😘

1. Karin:
    8 april 2018
    Wat een genot om elke dag weer jouw "verslag van de dag" te lezen😊ook al zijn er pijntjes en dippies het lezen tovert een smile op mijn toet. Ik ben trots op je!!!! Liefs en een knuff
  2. Marloes:
    8 april 2018
    Wat voor jullie een relaxed tochtje is zou voor mij een behoorlijk flinke wandeling zijn :). Hopelijk helpen de sokken van je lief.

Fijn om zo met je mee te mogen lezen.
  3. Bert en Anny:
    8 april 2018
    Blijf genieten van de omgeving ondanks al jullie pijntjes

Groetjes Anny en Bert