Atapuerca naar Burgos

12 april 2018 - Burgos, Spanje

Donderdag 13 april, 19 kilometer, als we buiten komen is de hemel blauw....wauw dat hebben we al even niet meer gezien voor ons gevoel en geeft meteen een goed gevoel. We lopen naar de supermarkt om even water te halen, ontbijten doen we onderweg wel. Jesus komt ons tegemoet lopen, die hebben we ook een paar dagen niet gezien. We dachten dat hij allang voor ons op de route lag! De dag begint wederom met een stevige klim over rotsen en stenen, onderweg zie ik drolletjes en vraag me af waar de geiten zijn. Boven aangekomen zijn ze daar dan, een soort schaapgeiten? Remco is er ook, hij zegt dat het scheiten zijn (schapen, geiten, scheiten duhhhh) even foto maken ter herinnering en weer lekker verder klimmen. Bovenop de berg slaat het weer ineens om in een soort duistere wolk waar we in lopen. De steenachtige grond en wei met grillige bomen maakt het voor mij een soort zombiestad, met de poncho’s als zombies. 😱 Op deze hoogvlakte zijn er allerlei cirkels en pijlen gemaakt met de stenen in het gras. Het zal door het moment komen, maar ben blij als we weer uit dit tafereel zijn.

Achter mij lopen twee Koreanen die iedere keer herhalen wat ik zeg, ze begrijpen er alleen niets van. Moet er enorm om lachen want het klinkt niet zo uit hun mond. We zijn nu sterk aan het dalen en komen een cafeetje tegen waar iedereen vandaag lijkt te stoppen. We komen ook Nita tegen en meer bekende gezichten welke zorgen voor een gezellig ontbijt. We krijgen een half stokbrood per persoon en zitten goed vol als we weer vertrekken. De weg leid ons door heuvelachtige weilanden welke leiden naar de voorstad van Burgos, de lange weg van bijna 8 kilometer naar het centrum is erg druk en saai. Mijn zusjes knie is erg pijnlijk vandaag waardoor ze ver achter ligt. Vanavond dus een fysio zoeken!!!

We komen aan in ons hotel waar we ons snel installeren en de receptioniste om hulp vragen bij het vinden van een fysio. Dit lukt snel en we kunnen om 16.30 al terecht. Aangekomen leek het in beginsel een dubieus zaakje, maar de vrouwelijke fysio overtuigt ons al snel van haar kundigheid. Eindresultaat, overbelasting met als resultaat een ontstoken slijmbeurs, maar ze mag verder lopen!!!! Dat is wat we wilden horen😄😁😄 Daarna nog een speurtocht naar teenspreiders voor mijn steeds terugkomende euvel en dan op zoek naar eten. Uiteindelijk stoppen we maar bij een restaurant aangezien kip toch weer de beste optie lijkt. Ze eten hier veel worsten, gedroogde hammetjes en voor ons in ieder geval niet zulke aantrekkelijke dingen. Deze keer is de kip blanco zonder kruiden met friet en sla. Yammie 😞😉

We lopen terug naar ons hotel en kruipen lekker in ons bedje want moe......dat zijn we elke dag zeker!!!😆

Morgen rustdag! Slaap lekker!😘

1. Marjon:
    13 april 2018
    Knap hoor dat jullie het zo goed volhouden. Ik hoop dat het volgende week beter wordt. Geniet lekker van de rustdag.
    Groeten Marjon
  2. Marloes:
    13 april 2018
    Geniet van jullie vrije dag en geef jullie voeten, tenen en knieën maar wat rust. Vrijdag de 13e is écht een dag om relaxed te doen :)